?? مهاجرت به کانادا

صفر تا صد مهاجرت به کانادا

 

کانادا به عنوان بهترین کشور جهان برای مهاجرت شناخته می‌شود و سالانه هزاران نفر برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند. از آنجایی که این کشور یکی از مهم‌ترین مقصدهای مهاجرت در میان ایرانیان است، آشنایی با روش‌های مهاجرتی و اخذ اقامت آن از بیش از پیش احساس می‌شود. در این مقاله کوشیده‌ایم تا به پرسش‌های شما در زمینه مهاجرت به کانادا پاسخ داده و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. ما در گروه مهاجرتی کامیار، با بهره‌مندی از کادری مجرب و متخصص می‌توانیم پاسخگوی سوالات شما در این مسیر بوده و فرآیند اخذ اقامت را ساده‌تر از هر زمان دیگری به انجام برسانیم.

 

کشور کانادا، یکی از بزرگترین کشورهای جهان، در سال‌های اخیر مقصد محبوب مهاجرت برای تعداد زیادی از هم‌وطنان بوده است. دلایلی مثل نرخ بیکاری پایین، رفاه اجتماعی بالا و سهولت دریافت شهروندی کانادا، تاثیر غیرقابل‌انکاری در افزایش تقاضا برای مهاجرت به کانادا» داشته‌اند. کانادا همچنین با ۲۲ درصد جمعیت مهاجر، جزو مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی انواع روش های مهاجرت به کانادا، شرایط مهاجرت به کانادا و هزینه آن بپردازیم.

 

شرایط مهاجرت به کانادا

 

کشور کانادا در شمال کشور امریکا قرار دارد و این همسایگی، تاثیر مهمی در پیشرفت اقتصادی این کشور داشته است. کانادا یکی از قوی‌ترین و پویاترین اقتصادهای جهان را دارد. کشور کانادا، کشوری چندفرهنگی بوده و اقوام و ملیت‌های متنوعی در خود جای داده است. همچنین حمایت کشور کانادا از مهاجران، باعث شده تا نام این کشور، در صدر کشورهای مهاجرپذیر باشد.

 

مهاجرت به کانادا

 

انواع روش‌های مهاجرت به کانادا

 

مهاجرت به کشور کانادا، از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و نسبت به شرایط شما، انتخاب بهترین روش با کمترین ریسک، بر‌عهده متخصصین مهاجرت کامیار است. با هر روشی قانونی که به کشور کانادا مهاجرت کنید، تقریبا بعد از ۳ تا ۵ سال، می‌توانید اقامت دائم کانادا یا پاسپورت کانادایی خود را دریافت کنید. در حالت کلی، مهاجرت به کانادا از روش‌های زیر امکان‌پذیر است، که در ادامه به هرکدام اشاره خواهیم کرد.

 

مهاجرت توریستی به کانادا

 

در حال حاضر راهی قانونی مبنی بر سفر توریستی به کانادا و سپس دریافت اقامت دائم این کشور وجود ندارد اما نوعی ویزای توریستی طولانی مدت تحت نام ویزای مولتی کانادا وجود دارد. ویزای مولتی کانادا حداکثر ۵ سال اعتبار دارد (تاریخ پایان اعتبار پاسپورت شخص در ویزای مولتی کانادا به عنوان تاریخ انقضای ویزا ثبت می‌شود). با داشتن ویزای مولتی کانادا می‌توانید به‌صورت نامحدود در این مدت بین کشور مبدأ و کانادا رفت و آمد داشته باشید.

 

مهاجرت به کانادا از طریق تولد

 

برای پاسخ به این سوال که مهاجرت به کانادا از طریق تولد به چه صورتی امکان‌پذیر است، باید بدانیم کشورها در اعطای تابعیت خود از دو نوع سیستم پیروی می‌کنند: خاک و خون.

 

مهاجرت به کانادا

 

کشور کانادا در اعطای تابعیت به نوزادان از سیستم خاک پیروی می‌کند. به‌عبارتی اگر شما به عنوان فردی که تابعیت کانادا را ندارید، فرزند خود را در کشور کانادا به‌دنیا بیاورید، فرزندتان یک شهروند کانادا خواهد بود و از تمام مزایایی که سایر شهروندان کانادایی برخوردار هستند، بهره‌مند خواهد شد.

مهاجرت از طریق ازدواج (فارغ از جنسیت) با کسی که کارت اقامت دائم کانادا را دارد یا شهروند کانادا محسوب می‌شود، یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا است.

با توجه به این‌که در سال‌های اخیر، افراد زیادی از طریق ازدواج صوری وارد این کشور شده‌اند، کشور کانادا در این زمینه سخت‌گیر محسوب می‌شود. در ضمن، اگر قصد دریافت اقامت کانادا از طریق ازدواج را دارید، داشتن صداقت در تمام این مسیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

فرد دارنده کارت اقامت دائم، باید حداقل دو سال از آغاز زندگی مشترکشان گذشته باشد و سه سال همسرش را حمایت مالی کند.

 

توجه داشته باشید، چندهمسری در کانادا غیرقانونی بوده و برای افرادی که چندهمسر دارند فقط درصورتی می‌توانند از این طریق به کانادا مهاجرت کنند که فقط یک همسر قانونی داشته باشند.

 

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

 

طبق تعریف سازمان ملل، پناهندگی به این معناست که جان و سلامت فرد به دلایل مسائل نژادی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادات مذهبی، گرایش‌های جنسی و جنگ در خطر باشد و او به کشور دیگری پناه ببرد.

 

پناهندگی یکی از روش‌های مهاجرت، و بدترین روش آن است. موسسه کامیار این روش مهاجرت را به هیچ وجه توصیه نمی‌کند و مشاوره‌ای در این زمینه ارائه نمی‌دهد.

 

برای مهاجرت از طریق پناهندگی در کانادا، می‌توان از روش پناهندگی با ورود قانونی استفاده کرد، ولی کیس پناهندگی شما، باید یک کیس نسبت به شرایط واقعی شما باشد. به‌دلیل اینکه در سال‌های گذشته، افراد زیادی از طریق دریافت ویزای کانادا وارد این کشور شده‌اند و سپس برای پناهندگی اقدام کرده‌اند، امروزه کشور کانادا برای اعطای ویزای این کشور بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند.

همچنین وجود پناهندگی در پرونده مهاجرتی فرد، یک امتیاز بسیار منفی (برای فرد و خانواده‌اش) تلقی می‌شود. با توجه به این که امکان مهاجرت قانونی تقریبا برای همه افراد وجود دارد، مهاجرت از طریق پناهندگی کاری بسیار نامعقول و غیرمنطقی است.

 

مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم

 

مهمترین دلیل مهاجرت به کانادا، دریافت اقامت و تابعیت کانادا، برای بهره‌مندی از مزایای آن است. برای دریافت اقامت دائم کانادا، باید ۷۳۰ روز در یک بازه ۵ ساله، در کانادا اقامت داشته باشید و پس از دریافت آن می‌توانید برای دریافت سینیزن‌شیپ و پاسپورت کانادا اقدام کنید.

 

دریافت شهروندی کانادا پس از مهاجرت به کانادا

 

برای دریافت شهروندی کانادا باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • در یک بازه ۵ ساله، سه سال (۱۰۹۵ روز) در خاک کانادا اقامت داشته باشید.
  • اقامت دائم کانادا را داشته باشید.
  • مالیات خود را (در صورت شامل شدن) به‌صورت مرتب پرداخت کرده باشید.
  • در آزمون شهروندی کانادا قبول شوید.
  • مدارکی مبنی‌بر داشتن دانش زبانی (انگلیسی یا فرانسوی) ارائه دهید.

 

 پس از دریافت شهروندی کانادا، می‌توانید برای دریافت پاسپورت کانادایی خود اقدام کنید و از مزایای ارزش پاسپورت کانادا بهره‌مند شوید.

 

مزایای مهاجرت به کانادا

 

کشور کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهاست و کمترین میزان نژادپرستی در آن دیده می‌شود. نرخ بیکاری در این کشور پایین است به طوری که، نرخ بیکاری کانادا در سال ۲۰۲۱، حدود ۷.۸% پیش‌بینی می‌شود. پس از پیدا کردن شغل، افراد با پشتکار می‌توانند پیشرفت کنند و مهاجر بودن آن‌ها مانع پیشرفت آن‌ها نمی‌شود. در کانادا، مهاجران شهروند رده دوم محسوب نمی‌شوند و می‌توانند از مزایای حضور در کانادا بهره‌مند شوند.

به‌علاوه، بیمه سلامت کانادا، یکی از بهترین بیمه‌ها محسوب می‌شود و این بیمه عمومی برای شهروندان دارندگان تابعیت کانادا رایگان است. شما با سکونت در برخی از استان‌های این کشور (مثل استان بریتیش کلمبیا)، تحت پوشش بیمه عمومی رایگان آن منطقه قرار می‌گیرید.

در یک برآیند کلی، سطح رفاه عمومی کانادا بسیار بالا بوده و فاصله طبقاتی آن کم است. فرصت پیشرفت برای افراد فراهم بوده و افراد پس از دریافت پاسپورت می‌توانند در هر شهری که مایل هستند، سکونت کنند.