?? مهاجرت کاری به آمریکا

مهاجرت به آمریکا از طریق کار

 

یکی‌ از روش‌های مهاجرت به آمریکا، کار در این کشور است. اتباع خارجی دارای فرصت‌های شغلی متنوعی در ایالات متحده آمریکا هستند. همچنین زمینه‌های شغلی متنوع زیادی نیز وجود دارد که اتباع خارجی می‌توانند در آنها مشغول به کار شوند.

اگر به‌عنوان یک ایرانی قصد مهاجرت به کشور آمریکا از طریق کار و تجارت را داشته باشید، باید از یک دعوت‌نامه کاری از کارفرما و یا شرکتی معتبر در آمریکا برخوردار بوده و یا به عنوان نیروی کار یک شرکت بین‌المللی، مشغول کار در آمریکا شوید.

کارفرما از طرف شما درخواست کار را به اداره مهاجرت آمریکا (USCIS) ارائه می‌دهد. اگر از مهارت‌ها، تحصیلات و یا تجربه کاری مناسبی برخوردار باشید، ممکن است بتوانید ویزای مهاجرت مبتنی‌بر کار، در آمریکا را اخذ نمایید.

اگر شما علاقه‌مند به کار در آمریکا هستید، ممکن است پیگیر اخذ ویزای کار موقت باشید و یا بخواهید که گرین کارت اشتغال را بگیرید. انواع ویزاهای کاری موقت وجود دارد و هرکدام به شما این امکان را می‌دهد که برای مدت‌زمان مشخصی در آمریکا بمانید. با دریافت گرین کارت اشتغال، به دلیل وضعیت کار خود، مقیم دائمی محسوب می‌شوید. هر گزینه شرایط مختلفی دارد و تعیین اینکه برای کدام واجد شرایط هستید مهم است.

 

مهاجرت به آمریکا

 

هرساله کشور آمریکا یک فراخوان درزمینه کمبود نیروی کار خارجی اعلام می‌کند در این دوره افراد می‌توانند برای خود و تمام اعضای خانواده خود اقامت دائم و گرین کارت دریافت نمایند.