?? مهاجرت کاری به ایتالیا

? مهاجرت کاری به ایتالیا ?

 

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به ایتالیا را دارند باید توجه داشته باشند که پیدا کردن یک شغل مناسب باتوجه به مهارت‌هایی که دارند کاره ساده‌ای نیست و البته سخت هم نیست؛  همه چیز بستگی به شرایط تخصص و سابقه کار فرد متقاضی دارد. در ابتدا نیاز است که فردی به عنوان کارفرما پیشنهاد شغلی یا دعوت‌نامه کاری ارسال کند و البته این کار خود نیازمند طی کردن مراحل مختلفی است.

کارفرما، باید ابتدا به مدت سه ماه، شغل مورد نظر خود را در روزنامه و یا اینترنت قرار دهد؛ در صورتی‌که در کشور خود یعنی ایتالیا نتوانست به متقاضی مورد نظر دست یابد، باید به مدت سه ماه آگهی وی در کل اتحادیه اروپا قرار بگیرد و پس از آن در صورتی‌که فرد متقاضی یافت نشد، دعوت‌نامه از سوی کارفرما برای وارد کردن نیروی کار از خارج از اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

 

مهاجرت کاری به ایتالیا یکی از کم‌ هزینه‌ترین روش‌های مهاجرتی به این کشور است.

 

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار خود از روش‌های مختلفی امکان پذیر است. به عنوان مثال، متقاضیانی که قصد کارآفرینی در کشور ایتالیا را دارند، می‌توانند درخواست مجوز کار خود را به همراه مدارک موردنیاز به سفارت ایتالیا ارائه کنند. این افراد باید ویزای خوداشتغالی ایتالیا را دریافت کنند. همچنین برخی افراد می‌توانند به انجام کار فصلی در ایتالیا مشغول شوند و ویزای کار فصلی طولانی مدت ایتالیا را دریافت کنند. با داشتن این نوع ویزا افراد می‌توانند دوسال در ایتالیا در فعالیت‌های فصلی کار کنند.

تعداد ساعات مجاز جهت کار در ایتالیا، همراه با اضافه کاری ۴٨ ساعت در هفته است. به عبارتی میزان اضافه کاری نباید بیشتر از ٢۵٠ ساعت در سال باشد.