?? سرمایه گزاری در ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت به ترکیه

سرمایه‌گذاری در ترکیه به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد هر کدام از این روش‌ها، به‌نوعی موجب دریافت تابعیت و اقامت این کشور می‌شوند. قانون سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی ترکیه بر اساس اصل رفتار برابر است. به این معنی که به سرمایه‌گذاران بین‌المللی اجازه می‌دهد، حقوق و تعهدات یکسان با سرمایه‌گذاران محلی داشته باشند. بنابراین شرایط راه‌اندازی مشاغل و انتقال سهام همان شرایطی است که برای سرمایه‌گذاران داخلی اعمال می‌شود. ازجمله روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه عبارت‌اند از:

۱.سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت

ثبت شرکت در ترکیه یکی از روش‌های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاران خارجی همچون افراد بومی ترکیه می‌توانند پنج نوع شرکت را در این کشور تاسیس کنند. این پنج شرکت عبارت‌اند از: شرکت سهامی (JSC)، شرکت با مسئولیت محدود (LLC)، شرکت تعاونی، شرکت جمعی و شرکت فرماندهی (Commandite)

 

هزینه مورد نیاز برای ثبت شرکت در هرکدام از انواع شرکت‌ها متفاوت است. به‌عنوان مثال، برای ثبت شرکت از نوع مسئولیت محدود باید ۱۰۰.۰۰۰ لیر ترکیه سرمایه‌گذاری کرد. سرمایه‌گذار با ثبت شرکت در ترکیه، ابتدا اقامت موقت و پس از گذشت هشت سال از اقامت موقت، موفق به دریافت اقامت دائم می‌شود.

 

۲.سرمایه‌گذاری از طریق سپرده بانکی در ترکیه

در این روش، شخص سرمایه‌گذار می‌تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند. برای تحقق این امر، وی باید حداقل پانصد هزار (۵۰۰۰۰۰) دلار آمریکا یا معادل آن، ارز خارجی یا لیر ترکیه را در یکی از بانک‌های ترکیه سپرده گذاری کند و تا سه سال مبلغ مذکور را برداشت نکند.

۳.سرمایه‌گذاری از طریق خرید اوراق قرضه

با خرید اوراق قرضه نیز می‌توان تابعیت ترکیه را دریافت کرد. برای عملی نمودن این امر، لازم است شخص سرمایه‌گذار پانصد هزار (۵۰۰۰۰۰) دلار آمریکا یا معادل آن ارز خارجی یا لیر ترکیه، اوراق قرضه دولتی خریداری کند و تا سه سال آن را به فروش نرساند.

۴.سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام

در روش سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام، شخص سرمایه‌گذار باید حداقل مبلغ پانصد هزار دلار (۵۰۰۰۰۰) آمریکا یا ارز خارجی معادل آن یا لیر ترکیه، سهام خریداری کند و تا سه سال سهام مذکور را به فروش نرساند و یا انتقال ندهد.

۵.سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه یکی از روش‌های ساده برای اخذ تابعیت ترکیه محسوب می‌شود. در این روش، سرمایه‌گذار باید حداقل ۲۵۰۰۰۰ هزار دلار را به خرید ملک در ترکیه اختصاص دهد و ملک خریداری شده را حداقل تا سه سال نگهداری کند یعنی آن را به فروش نرساند.