?? سرمایه گزاری در ایتالیا

? مهاجرت سرمایه‌گذاری به ایتالیا ?

 

ایتالیا به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان و همچنین مسیری راهبردی به سمت بازار واحد اروپا، در سال‌های اخیر تلاش کرده تا خود را به عنوان مکانی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی معرفی کند.

برای مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه‌گذاری ر‌وش‌های مختلفی وجود دارد. افرادی که از اتحادیه اروپا نیستند و قصد دریافت ویزای سرمایه‌گذاری ایتالیا را دارند از طریق سرمایه‌گذاری واحد در یکی از موارد زیر انجام می‌توانند ویزای سرمایه‌گذاری ایتالیا را دریافت کنند:

 

  • سرمایه‌گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی صادر شده توسط جمهوری ایتالیا.
  • ثبت شرکت در ایتالیا
  • راه‌اندازی یک استارت‌آپ نوآورانه
  • همچنین از طریق کمک خیرخواهانه امکان دریافت ویزای سرمایه‌گذاری ایتالیا وجود دارد. افراد می‌توانن از منافع عمومی در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، مدیریت مهاجرت، تحقیقات علمی، حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی حمایت کنند.

 

در حال حاضر، ایتالیا گزینه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را ندارد. با این حال، درصورتی که متقاضی مهاجرت به ایتالیا هستید می‌توانید با متخصصان مجرب مجموعه کامیار که در زمینه سرمایه‌گذاری و قانون مهاجرت تجربه دارند و می‌توانند به شما در انتخاب برنامه مناسب مهاجرتی کمک کنند، مشورت کنید.

از سال ۲۰۱۸ حداقل سرمایه‌ای که برای واجد شرایط بودن ویزا باید سرمایه‌گذاری کنید به نصف کاهش یافت و از ۱ میلیون یورو به ۵۰۰۰۰۰ یورو برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فعال در ایتالیا و از ۵۰۰۰۰۰ یورو به ۲۵۰۰۰۰ یورو برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ رسید.

علاوه بر این، برای واجد شرایط بودن دریافت این ویزا باید فاقد سابقه کیفری بوده و دارایی‌های مالی شما به صورت قانونی به دست آمده باشد، قابل انتقال و به نام شما باشد.