?? مهاجرت به ترکیه

صفر تا صد مهاجرت به ترکیه

 

ترکیه از جمله کشورهای توریستی و زیبا محسوب می‌شود که از فرهنگ، تمدن و امکانات تحصیلی و اجتماعی هم‌تراز با کشورهای پیشرفته اروپایی برخوردار است در حالی که هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است. همچنین در سال‌های اخیر به دلیل سیاست‌های مهاجرپذیری دولت ترکیه و آسانتر شدن اخذ تابعیت این کشور از طریق خرید ملک در ترکیه و یا سرمایه‌‌گذاری در ترکیه موجب شده است ایرانی‌های بسیاری این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند. این امر درحالی رخ می‌دهد که ترکیه وضعیت تابعیت دوگانه را به رسمیت می‌شناسد و مهاجران برای اخذ شهروندی این کشور مجبور به ترک تابعیت اصلی خود نیستند.

 

شرایط کلی کشور ترکیه

 

ترکیه یک کشور آسیایی و اروپایی است که در قسمت شرقی خود با ایران همسایه است. ترکیه با مساحت حدود ۷۶۹٬۶۳۰ کیلومترمربع، سی و هفتمین کشور پهناور جهان به‌شمار می‌آید. در سال ۲۰۲۱ میلادی، جمعیت ترکیه حدود ۸۵٬۲۲۶٬۳۱۳ نفر بوده است. زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی و واحد پول آن‌ها لیر است. اقتصاد ترکیه بر پایه کشاورزی، ساخت‌وساز، حمل‌ونقل، گردشگری و غیره استوار است. نرخ بیکاری ترکیه در آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۳.۹ درصد بوده است.

 

روش‌های مهاجرت به ترکیه

 

مهاجرت به ترکیه

روش‌های مختلف برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که هرکدام شرایط و مزایای مختص به خود را دارند. شناخت این روش‌های مهاجرتی می‌تواند برای افرادی که قصد اخذ تابعیت ترکیه را دارند و یا می‌خواهند از ارزش پاسپورت ترکیه بهره‌مند شوند، مفید باشد. این روش‌ها عبارت‌اند از:

 

  • مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
  • مهاجرت به ترکیه از طریق کار
  • مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج
  • مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

 

ما در موسسه مهاجرتی کامیار با داشتن چندین سال سابقه درخشان، کلیه روش‌های مهاجرتی را به‌جز پناهندگی پوشش می‌دهیم. همچنین  این روش پرخطر را به هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنیم. به‌علاوه ما در موسسه مهاجرتی کامیار متقاضی مهاجرت به ترکیه را از ابتدای روند مهاجرت تا پایان، یعنی هم در ایران و هم در کشور ترکیه همراهی خواهیم کرد.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

 

مهاجرت به ترکیه

 

چالش‌های مهاجرت از طریق ازدواج همواره جذاب است. افراد زیادی خواهان کسب اطلاعات در این زمینه هستند. مهاجرت به ترکیه و کسب تابعیت این کشور از طریق ازدواج نیز امکان‌پذیر است. اما لازم است بدانید که تابعیت ترکیه از طریق ازدواج با یک شهروند ترکیه‌ای به‌طور خودکار به‌دست نمی‌آید. بااین‌حال، افراد خارجی که حداقل سه سال با یک تبعه ترکیه ازدواج کرده‌اند و ازدواج آن‌ها همچنان ادامه‌دار است، می‌توانند برای دریافت تابعیت ترکیه اقدام کنند. متقاضی ازدواج با یک شهروند ترکیه لازم است شرایط زیر را داشته باشد:

 

  • باید زوجین در یک خانواده زندگی کنند.
  • زوجین باید از اعمالی که با وحدت ازدواج سازگار نیست اجتناب کنند.
  • شخص خارجی تهدیدی برای امنیت ملی و نظم عمومی ترکیه نباشد.
  • درصورتی‌که زوج ترکیه‌ای پس از ثبت درخواست متقاضی فوت کند، متقاضی ملزم به انجام بند اول نیست.

 

برای دریافت تابعیت ترکیه از طریق ازدواج، رعایت شرایط فوق الزامی است. بااین‌وجود حتی اگر متقاضی تمام ضوابط را رعایت کند، بازهم وزارت امور داخلی ترکیه اختیار گسترده‌ای درزمینه تصمیم‌گیری در مورد اعطا و یا عدم اعطای تابعیت دارد و کمیسیون مربوطه همواره سعی می‌کند واقعی و یا غیرواقعی بودن این ازدواج را مشخص کند.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی

 

پناهندگی در ترکیه یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است. بیشترین تعداد پناهندگان جهان در ترکیه قرار دارند. این کشور عضو کنوانسیون پناهندگان ۱۹۵۱ و پروتکل ۱۹۶۷ است. بنابراین افرادی که واجد شرایط پناهندگی هستند، می‌توانند برای دریافت پناهندگی در ترکیه اقدام کنند. براساس این کنوانسیون، پناهنده به‌عنوان شخصی تعریف‌شده است که به خاطر داشتن نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی و یا سیاسی خاص از کشور خود فرار کرده و به دلیل عدم امنیت جانی جرئت بازگشت به کشور مبدأ را ندارد. بنابراین شخصی که در این تعریف گنجانده شود و مدارک و توانایی لازم برای اثبات آن را داشته باشد، یک پناه‌جو است و از حقوق و مزایای مندرج در کنوانسیون برخوردار خواهد شد.

 

موسسه مهاجرتی کامیار هیچ‌کدام از کیس‌های پناهندگی را برای مهاجرت توصیه نمی‌کند.

همچنین هیچ‌گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ارائه نمی‌دهد.

 

  گرچه شرایط اختصاصی افراد است که مشخص می‌کند کدام روش، بهترین روش‌ مهاجرتی برای آن‌ها است؛ بااین‌وجود برخی از افراد، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را بهترین روش مهاجرت به ترکیه و اخذ تابعیت این کشور می‌دانند. در این روش، افراد با خرید ملکی به ارزش ۲۵۰۰۰۰ دلار، نه تنها می‌توانند شهروندی ترکیه را دریافت کنند بلکه می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز تابعیت ترکیه دریافت کنند. لازم است بدانید که در این روش نیازی نیست مبلغ ۲۵۰۰۰۰ دلار را به‌صورت یک‌باره و در یک زمان مشخص به خرید املاک اختصاص دهید. شما می‌توانید این مبلغ را در بازه‌های زمانی مختلف به خرید املاک اختصاص دهید. بااین‌حال، ارزش کل املاک خریداری‌شده باید حداقل ۲۵۰۰۰۰ دلار باشد و تا سه سال املاک مذکور را به فروش نرسانید.

 

هزینه اقامت در ترکیه

 

برای افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در ترکیه را دارند، اطلاع یافتن از هزینه زندگی در این کشور می‌تواند مفید باشد. به همین جهت ما در جدول زیر لیستی از هزینه‌های رایج در کشور ترکیه را فراهم کرده‌ایم که می‌تواند راهنمای خوبی در این زمینه باشد.

نوع کالا یا خدمات هزینه به لیر ترکیه هزینه به دلار آمریکا
کاپوچینو ۱۴.۶۵ ۱.۶۷

 

شیر ۵.۶۹ ۰.۶۵
یک کیلوگرم گوشت مرغ ۲۶.۸۳ ۳.۰۶

 

یک کیلوگرم گوشت گاو ۷۸.۹۱ ۹.۰۱
آب بطری ۱.۹۰ ۰.۲۲
کرایه یک کیلومتر تاکسی ۴.۳۹ ۰.۵۰
یک دست لباس تابستانی ۲۲۲.۲۷ ۲۵.۳۸
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۲۱۱۰.۶۱ ۲۴۰.۹۷
یک پرس غذا در رستوران ارزان قیمت ۳۵.۰۰ ۴

 

شهرهای مهم ترکیه

 

مهاجرت به ترکیه

 

ترکیه اکنون ۸۱ استان دارد که هرکدام شرایط و ویژگی‌های مختص به خود را دارند. بااین‌وجود برخی از شهرهای ترکیه از اهمیت بیشتری برای کار زندگی برخوردار هستند. بنابراین توسط مهاجران به‌عنوان مقصد مهاجرتی انتخاب می‌شوند. تعدادی از این شهرها عبارت‌اند از: استانبول، آنتالیا، بورسا، ازمیر، وان، آنکارا، آلانیا، مارماریس و ترابزون.

 

مزایای مهاجرت به ترکیه

 

مهاجرت به ترکیه

 

افراد با مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور، از مزایای بی‌شماری برخوردار می‌شوند. تعدادی از مهم‌ترین مزایای اقامت در ترکیه عبارت‌اند از:

  • امکان زندگی در یک کشور توریستی خوش آب‌وهوا
  • هزینه‌ها در ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای هم‌تراز کمتر است.
  • ترکیه وضعیت تابعیت دوگانه را به رسمیت می‌شناسد بنابراین می‌توان ضمن اخذ تابعیت این کشور، تابعیت قبلی خود را حفظ کرد.
  • بهره‌مندی از سیستم تحصیلی مناسب ترکیه
  • استفاده از خدمات درمانی و بهداشتی پیشرفته ترکیه
  • امکان دریافت پاسپورت ترکیه