?? تحصیل در آمریکا

مهاجرت از طریق تحصیل به کشور آمریکا

 

تحصیل در آمریکا یکی‌ از روش‌های مهاجرت به این کشور است. دریافت ویزای تحصیلی، یکی‌از کم ریسک‌ترین ویزاهای اغلب کشورها و آمریکا به‌شمار می‌آید. کشور آمریکا دارای بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌ها با بالاترین رتبه‌ها در رنکینگ جهانی است.

 

تحصیل در مدارس آمریکا

 

مهاجرت تحصیلی به آمریکا، از طریق پذیرش در مدارس این کشور به آسانی امکان‌پذیر نیست؛ مگر زمانی‌که دانش‌آموزان همراه با والدین خود وارد این کشور شوند و والدین آن‌ها اقامت آمریکا را اخذ کرده باشند. دانش‌آموزان‌ خارجی که قصد تحصیل در مدارس آمریکا را دارند، فقط می‌توانند در مدارس شبانه‌روزی (بین‌المللی) (boarding school) این کشور تحصیل کنند.

 

سال تحصیلی در آمریکا، از اوایل ماه سپتامبر شروع و در اواخر ماه ژوئن به پایان می‌رسد. تحصیل در کشور آمریکا به دو ترم یا سه ترم تقسیم می‌شود که سال‌های ۲ ترمه با عنوان semesters و سال‌های ۳ ترمه با عنوان trimester شناخته می‌شود.

 

تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا

 

تحصیل در دانشگاه‌های کشور آمریکا به زبان انگلیسی است. متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا، ملزم به گرفتن حداقل نمره ۶ الی ۶.۵ در آیلتس و تافل با حداقل نمره ۸۰ هستند. متقاضیانی که بین سنین ۲۰ تا ۲۲، هستند شانس بیشتری در پذیرش دانشگاه‌های آمریکا در مقطع لیسانس را دارند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا را دارند، باید برای اخذ پذیرش تحصیلی مدارک مورد نیاز را برای دانشگاه ارسال نمایند و سپس منتظر جواب از طرف آن‌ها بمانند. آن دسته از دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ مد نظر خود در آمریکا می‌شوند، باید مدارک خود را به همراه نامه اخذ پذیرش تحصیلی به سفارت کشور آمریکا تحویل دهند و برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند.

 

دانشگاه‌های برتر آمریکا

 

برخی از دانشگاه‌های برتر آمریکا در جهان را به همراه رنکینگ QS جهانی آن‌ها می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید.

رتبه دانشگاه لوکیشن
۱ دانشگاه هاروارد (Harvard University) کمبریج، ماساچوست
۲ دانشگاه استنفورد (Stanford University) استنفورد، کالیفرنیا
۳ موسسه فناوری تکنولوژی ماساچوست(MIT) (Massachusetts Institute of Technology) کمبریج، ماساچوست
۴ دانشگاه كاليفرنيا، برکلی (University of California, Berkeley (UCB)) برکلی، کالیفرنیا
۵ دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (University of California, Los Angeles (UCLA)) لس آنجلس، کالیفرنیا
۶ دانشگاه ییل (Yale University) نیوهیون، کنتیکت
۷ دانشگاه کلمبیا (Columbia University) نیویورک، نیویورک سیتی
۸ دانشگاه پرینستون (Princeton University) پرینستون، نیو جرسی
۹ دانشگاه نیویورک (New York University (NYU)) نیویورک، نیویورک
۱۰ دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania) فیلادلفیا، پنسیلوانیا

 

هزینه‌های تحصیل در آمریکا

 

متوسط هزینه‌ تحصیل در آمریکا بسته به مقطع و رشته تحصیلی از ۵٬۰۰۰ دلار تا ۵۰٬۰۰۰ دلار در سال است. لازم به ذکر است که آمریکا دانشگاه‌های گران‌تری نیز دارد! هزینه تحصیل در برخی دانشگاه‌های آمریکا تا ۸۰٬۰۰۰ دلار نیز می‌رسد. برای مثال شهریه دانشگاه شیکاگو در مقطع کارشناسی حدود ۸۱٬۰۰۰ دلار در سال است.