?? تحصیل در آلمان

? مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل ?

 

مهاجرت از طریق تحصیل یکی از آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به آلمان است. برای تحصیل در آلمان، نیاز به ویزای تحصیلی آلمان دارید. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است و تنها ۲۵۰ یورو به‌عنوان هزینه‌ترمی دریافت می‌شود. اکثر این دانشگاه‌ها، در لیست دانشگاه‌های برتر آلمان قرار دارند.

 

? شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان

 

  1. آزمون TestAS: این آزمون، یک روش استاندارد برای مقایسه استعداد تحصیلی متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان است که به دو زبان آلمانی و انگلیسی برگزار می‌شود. با استفاده از آزمون TestAS، می‌توانید به‌طور واقعی شانس خود را برای اتمام موفقیت‌آمیز دوره تحصیلات خود در یک دانشگاه در آلمان، ارزیابی کنید.
  2. مهارت زبان آلمانی: برای اکثر رشته‌های تحصیلی، دانش زبان آلمانی پیش‌شرط پذیرش در دانشگاه‌های آلمان است. با شرکت در یک آزمون زبان مانند TestDaF یا DSH می‌توانید مهارت زبان آلمانی خود را ثابت کنید.
  3. ویزا: به‌عنوان یک دانشجوی بین‌‌المللی برای تحصیل در آلمان به ویزای آلمان احتیاج دارید. قبل از ورود به آلمان باید، برای ویزای تحصیلی آلمان درخواست کنید.
  4. اثبات تمکن مالی: باید ثابت کنید که پول کافی برای تأمین هزینه زندگی خود دارید. مقدار تمکن مالی آلمان به‌ازای یک سال، ۱۰۳۳۲ یورو است.
  5. بیمه درمانی: اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، باید بیمه درمانی با حداقل پوشش ۳۰۰۰۰ یورو داشته باشید. هنگام ثبت‌نام در دانشگاه و درخواست مجوز اقامت، باید مدارک بیمه درمانی را ارائه دهید.