?? تحصیل در ایتالیا

? مهاجرت تحصیلی‌ به ایتالیا ?

 

تحصیل در ایتالیا یکی از راحت‌ترین و رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به ایتالیا است، زیرا شرایط تحصیل در ایتالیا به شکلی است که افراد می‌توانند به نتیجه خوبی در خصوص اخذ اقامت دست یابند. همچنین تحصیل در ایتالیا به دلیل امکان برخورداری از انواع بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا در تمامی مقاطع تحصیلی به ویژه مقطع کارشناسی و امکان برخورداری از تحصیل رایگان در ایتالیا پرطرفدار است و سالانه دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان جذب می‌کند.

تحصیل در این کشور به‌طور کلی یا به زبان ایتالیایی صورت می‌گیرد و یا به زبان انگلیسی که البته در هر دو صورت متثقاضیان نیاز به ارائه مدرک زبان دارند؛ بنابراین جهت ورود به دانشگاه‌های ایتالیا دانشجویان موظف هستند که مدرک زبان ایتالیایی (حداقل در سطح B2) یا مدرک زبان انگليسی (آیلتس یا تافل) ارائه دهند. همچنین جهت اخذ پذیرش از برخی دانشگاه‌های این کشور، دانشجویان موظف به شرکت در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های ایتالیا هستند.

دانشگاه‌های برتر ایتالیا، مقاصد بسیار مناسبی برای تحصیل در این کشور به‌شمار می‌روند. سالانه دانشجویان بسیاری دانشگاه‌های این کشور را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب می‌کنند. برخی از دانشگاه‌های مشهور و معتبر این کشور را در جدول زیر می‌توانید مطالعه کنید.

 

نام دانشگاه رتبه جهانی(QS)
دانشگاه پلی تکنیک میلان ١۴٢
دانشگاه بولونیا ١۶۶
دانشگاه ساپینزا رم ١٧١
دانشگاه میلان ٣١۶
دانشگاه پادوا ٢٤٢
دانشگاه‌های برتر ایتالیا