اجاره خانه در استانبول

اجاره خانه در استانبول

 

ترکیه کشوری جذاب و پرتقاضی جهت خرید یا اجاره خانه میان ایرانیان است. مهم‌ترین دلیل این امر، امکان دریافت اقامت موقت قابل تمدید ترکیه با اجاره ملک و دریافت اقامت دائم ترکیه با خرید ملک است. ارزش پایین لیر ترکیه نسبت به دلار و یورو، نزدیکی به ایران، قیمت مناسب خرید، اجاره و رهن خانه و همچنین وجود خانه‌های لوکس با هزینه پایین‌تر در مقایسه با ایران از دیگر دلایل محبوبیت کشور ترکیه به‌شمار می‌رود. یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای اقامت و اجاره خانه، شهر استانبول است. هزینه اجاره خانه در استانبول بسته به محل و نوع خانه انتخابی شما متفاوت است و نیازمند داشتن مجموعه‌ای از شرایط است که در این مطلب به شرح آن می‌پردازیم.

 

اجاره خانه در استانبول در یک نگاه

 

نوع خانه اجاره ماهانه
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر استانبول ۴۸۰۰ لیر
آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر استانبول ۲۹۰۰ لیر
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر استانبول ۸۸۰۰ لیر
آپارتمان سه خوابه در حومه شهر استانبول ۵۳۰۰ لیر
آپارتمان مبله ۸۲۰۰ تا ۹۰ هزار لیر

هر لیر ترکیه در اسفند ماه ۱۴۰۰ حدود ۱۸۰۰ تومان است.

 

نحوه اجاره خانه در استانبول ترکیه

 

اجاره خانه در استانبول

 

ترکیه شرایط قانونی مساعدی برای اجاره خانه توسط اتباع خارجی با گزینه‌های پرداخت مناسب را فراهم کرده است. با این وجود مراحل خاصی جهت اجاره و خرید مسکن برای اتباع خارجی در استانبول ترکیه وجود دارد. کلیه اتباع خارجی که اجازه اقامت در ترکیه را دریافت کرده‌اند، حق اجاره خانه در ترکیه را دارند. استانبول یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی و کار محسوب می شود. بنابراین اجاره آپارتمان در استانبول در میان ایرانی‌ها نسبت به سایر شهرهای ترکیه از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

مهم‌ترین بخش فرایند اجاره مسکن برای اتباع خارجی در این کشور، ثبت قرارداد اجاره است. طبق قوانین ترکیه اجاره‌نامه یک سند کتبی است که بر اساس آن صاحب خانه به مستاجر اجازه می‌دهد که در قبال پرداخت اجاره بها برای مدت مشخصی از ملک وی استفاده کند. ثبت قرارداد اجاره یک اقدام تضمینی و قانونی است که مانع هرگونه مشکل احتمالی بین مستاجر و مالک می‌شود.

اتباع خارجی برای اجاره ملک در استانبول ترکیه باید مجوز اقامت داشته باشند، اما برای خرید اقساطی ملک در ترکیه و یا خرید به صورت نقدی نیازی به اخذ مجوز اقامت ندارند.